Obiective curs
Prezentarea noțiunilor de bază privind sinteză imaginilor grafice și a modului de dezvoltare de aplicații grafice folosind biblioteca OpenGL. Portabilitate și standarde grafice. Proceduri de modelare și vizualizare. Prezentarea unor metode de modelare și redare a suprafețelor tridimensionale și a solidelor. Prezentarea unor metode și algoritmi de sinteză a imaginilor fotorealiste. Transformări grafice 2D și 3D. Tehnologii și echipamente pentru realitatea virtuală și reconstituiri grafice virtuale. Prelucrări tridimensionale neimersive prin digitizare.
Obiective laborator
În cadrul activităților de laborator studenții se vor familiariza și vor exersa comenzi specifice sistemelor de operare Windows și Linux. Orele de laborator au drept scop fixarea noțiunilor prezentate la curs. Structura orelor de laborator cuprinde studiul unui breviar teoretic și lucrul cu studenții pe calculator pentru implementarea de aplicații folosind în principal limbajul C și biblioteca OpenGL, sub sistemul de operare Windows. Se au în vedere următoarele direcții principale: modelarea și vizualizarea suprafețelor, proceduri de construcție a obiectelor poligonale și proceduri de afișare a scenei și realizarea animației.
Conținut curs
- Redarea obiectelor poligonale
- Modelarea si sinteza texturilor: modelare, mapare bilaterala, proiectie inversata; maparea poligoanelor
- Modelare geometrica si CAD: curbe B-spline; suprafete de forma libera
- Meshuri: definirea si generarea meshurilor; simplificarea si compresia meshurilor; modelare multirezolutie
- Ray Tracing (prelucrari fotorealiste)
- Radiozitate
- Interactiuni in realitatea virtuala: interfete specifice; orientarea si pozitionarea obiectelor 3D
- Animatie: controlul miscarii; curbe de viteza, parametrizarea orientarii; animatia structurilors articulate
Conținut laborator
- Modelarea obiectelor rigide si non-rigide, vizualizare poligonala
- Interactiuni suprafata-lumina; iluminari si umbre
- Prelucrari fotorealiste (algoritmul ray tracing)
- Arhitecturi si limbaje grafice
- Probleme de eficienta si complexitate in algoritmi de reconstituire grafica
- Tehnici de animatie (pozitie, viteza sau orientare).