Interfețe Grafice cu Utilizatorul

Obiective curs

Prezentarea aspectelor functionale si arhitecturale ale modulelor de de tip interfata cu utilizatorul. Descrierea facilitatilor oferite de sistemul de operare Windows in constructia de aplicatii cu interfata cu utilizatorul. Prezentarea principiilor de proiectare si dezvoltare a programelor cu interfata cu utilizatorul. Formarea capacitatii de a crea aplicatii software care sa foloseasca mecanismele oferite de sistemul de operare Windows.

Obiective laborator

Orele de laborator au drept scop utilizarea notiunilor prezentate la curs in vederea dezvoltarii unor aplicatii de tip interfata cu utilizatorul. Orele de laborator au ca suport un document continand descrierea componentelor de interfatare cu utilizatorul de utilizat si testat, si a unor aplicatii software cu rol de schelet, urmata de lucrul cu studentii pe calculator pentru implementarea de aplicatii cu ajutorul limbajului C, (API) pentru Windows.

Conținut curs

  • Definitii si concepte ale interfatarii cu utilizatorul
  • Aspecte arhitecurale ale modulelor de interfata cu utilizatorul
  • Aspecte structurale ale tastaturii
  • Aspecte structurale ale interfetelor de afisare
  • Aspecte structurale ale intefetelor de tip pointing-device (mouse, light pen)
  • Sistemul de operare Windows – caracteristici de utilizator si caracteristici de programator (comparativ cu sistemul de operare DOS)
  • Prezentarea structurii de aplicatie minimala Windows (dezvoltata in API). Aplicatii conduse pe evenimente (message-driven)
  • Desenarea textelor, Scroll bar-uri
  • Tastatura, Mesaje de tastatura
  • Componentele de Timer. Ferestre de control. Programarea independenta de periferic – conceptele GDI (Graphic Device Interface)

Conținut laborator

  • Mediul de desvoltare de aplicatii Visual C++, Primul proiect Visual C++
  • Primul program Windows
  • Programarea independenta de periferic – introducere in GDI
  • Aplicatie Windows care utilizeaza Scroll bar-uri
  • Tastatura (coduri virtuale de tasta, procesarea mesajelor de tastatura)
  • Mouse-ul (aplicatii care utilizeaza ferestre copil pentru hit-testing, capturarea mouse-ului de catre fereastra)
  • Timer-ul (elemente fundamentale de tratatrea timer-ului, aplicatii care utilizeaza timer-ul)
  • Ferestre de control in Windows si GDI.
Scroll to Top