Interfețe Grafice pentru Dispozitive Fixe și Mobile

Obiective curs

Prezentarea aspectelor funcționale și arhitecturale ale modulelor de de tip interfață cu utilizatorul. Descrierea facilităților oferite de sistemul de operare Windows în construcția de aplicații cu interfață cu utilizatorul. Prezentarea principiilor de proiectare și dezvoltare a programelor cu interfață cu utilizatorul. Formarea capacității de a crea aplicații software care să folosească mecanismele oferite de sistemul de operare Windows.

Obiective laborator

Orele de laborator au drept scop utilizarea noțiunilor prezentate la curs în vederea dezvoltării unor aplicații de tip interfață cu utilizatorul. Orele de laborator au că suport un document conținând descrierea componentelor de interfațare cu utilizatorul de utilizat și testat, și a unor aplicații software cu rol de schelet, urmată de lucrul cu studenții pe calculator pentru implementarea de aplicații cu ajutorul limbajului C, (API) pentru Windows.

Conținut curs

  • Definiții și concepte ale interfațării cu utilizatorul
  • Aspecte arhitecurale ale modulelor de interfața cu utilizatorul
  • Aspecte structurale ale tastaturii
  • Aspecte structurale ale interfețelor de afișare
  • Aspecte structurale ale interfețelor de tip pointing-device (mouse, light pen)
  • Sistemul de operare Windows – caracteristici de utilizator și caracteristici de programator (comparativ cu sistemul de operare DOS)
  • Prezentarea structurii de aplicație minimală Windows (dezvoltată în API). Aplicații conduse pe evenimente (message-driven)
  • Desenarea textelor, Scroll bar-uri
  • Tastatura, Mesaje de tastatură
  • Componentele de Timer. Ferestre de control. Programarea independentă de periferic – conceptele GDI (Graphic Device Interface)

Conținut laborator

  • Mediul de dezvoltare de aplicații Visual C++, Primul proiect Visual C++
  • Primul program Windows
  • Programarea independenta de periferic – introducere in GDI
  • Aplicatie Windows care utilizeaza Scroll bar-uri
  • Tastatură (coduri virtuale de tastă, procesarea mesajelor de tastatură
  • Mouse-ul (aplicații care utilizează ferestre copil pentru hit-testing, capturarea mouse-ului de către fereastră)
  • Timer-ul (elemente fundamentale de tratatrea timer-ului, aplicații care utilizează timer-ul)
  • Ferestre de control în Windows și GDI.
Scroll to Top