Obiective curs
Crearea abilității de proiectare a aplicațiilor software și de utilizare a unui limbaj de programare în corelație cu mecanismele de lucru la nivel hardware, astfel încât studenții să conștientizeze interacțiunea hardware-software și să o folosească în mod corect și eficient. Prezentarea unor algoritmi, structuri de date și metode de prelucrare a acestora precum și a caracteristicilor definitorii pentru programarea structurată și programarea modulară.
Obiective laborator
Crearea deprinderii practice de a folosi noțiunile prezentate la curs în realizarea unor programe, pe calculator. Structura orelor cuprinde prezentarea unui breviar de cunoștințe teoretice (un “plus” față de cele prezentate la curs, dacă este necesar) și lucrul cu studenții pe calculator. Deoarece, la începutul semestrului, relația “student – cunoștințe de programare” are un pronunțat caracter de eterogenitate, scopul final este omogenizarea acesteia, la un nivel calitativ cât mai înalt.
Conținut curs
- Algoritmi și limbaje de programare.
- Tipuri de date.
- Operatori și expresii. Instrucțiunile limbajului C.
- Tipul tablou (masiv).
- Funcții definite de către programator.
- Relația “Pointeri – tablouri – functii”.
- Tipul structură.
- Șiruri de caractere și prelucrarea acestora.
- Prelucrarea fisierelor.
- Noțiuni de programare avansată.
Conținut laborator
- Noțiuni de bază privind lucrul pe un sistem de calcul.
- Tipuri standard.
- Instrucțiuni de bază.
- Tipul tablou.
- Funcții și recursivitate.
- Funcții și date de tip tablou.
- Pointeri și alocare dinamică a memoriei.
- Tipul structură.
- Șiruri de caractere.
- Fișiere.
- Proiectarea programelor mari.